[POBIERZ] kod źródłowy i inne pliki potrzebne do uruchomienia gry  [POBIERZ] 

Zachęcam do komentowania :) Mile widziane sugestie i pytania, na które chętnie odpowiem

26 sie 2010

wstęp do broni w grze

Napiszę teraz dlaczego w prawie każdej bitmapie występuje kolor różowy.  
Kolor różowy kod RGB(255,0,255) w allegro jest pomijany, tzn jeżeli mamy 2 obrazki: 

1. z białym tłem, jeżeli wyświetlimy tą bitmapę w programie to kolor biały(otaczające tło) także zostanie wyświetlony.

 2. z różowym tłem, jeżeli wyświetlimy tą bitmapę w programie to zostanie wyświetlona tylko bazooka, bez otaczającego ją różowego tła ponieważ kolor różowy kod RGB(255,0,255) jest pomijany.




Na początku bloga napisałem, że będą 4 rodzaje broni: bazooka, karabin maszynowy, laser i miotacz ognia. oto one:


1) bazooka:

Pocisk wystrzelony z tej broni będzie wyglądał tak: 

                                                                             



2) karabin maszynowy:
Pocisk wystrzelony z tej broni będzie wyglądał tak (zwykła kropka w paincie :P): 




3) laser:
  
Pocisk wystrzelony z tej broni będzie wyglądał tak (zwykła kreska w paincie :P): 




4) miotacz ognia:


Pocisk wystrzelony z tej broni będzie wyglądał tak : 



Oczywiście przy wystrzale z każdej broni będzie odtwarzany dźwięk, każda broń będzie inaczej się zachowywała, traciła mniej lub więcej żyć, a także planuję aby miotacz ognia pozwalał na niszczenie wrogich pocisków... Za jakiś czas wrzucę kod wraz z wszystkimi potrzebnymi plikami i jak zawsze napiszę nowego posta  wyjaśniającego wybrane fragmenty kodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz