Podobnie do klasy MEDIUM dziedziczymy z Cwrog i "edytujemy" tylko funkcję poruszanie_wroga().
class Cwrog_hard : public Cwrog
{
public:
int lot_pion;
Cwrog_hard::Cwrog_hard()
{
lot_pion=0;
zycia=5;
ogranicz_czest_poc=100;
}
void poruszanie_wroga()
{
if(zycia<=0)
{
punktacja=punktacja+3;
}
if(lot_pion==3)
{
pozwro_y++;
lot_pion=0;
}
lot_pion++;
if( (pozwro_y>430) || (zycia<=0) )
{
zycia=5;
pozwro_x=rand()%740;
pozwro_y=-70;
}
if(pozwro_x>790)
{
pozwro_x=0;
}
pozwro_x++;
}
};
Dodałem do Bazowej klasy zmienną ogranicz_czest_poc. Dzięki niej możemy przy tworzeniu potomnych klas ustalić częstotliwość z jaką zostanie wystrzelony kolejny pocisk od wroga.
W klasie HARD edytowałem poruszanie wroga, które wygląda następująco:
po wróg porusza się po skosie w prawo, jak dojdzie do prawej krawędzi ekranu to pojawia się z lewej strony (taka teleportacja :P) i w porównaniu do wroga medium szybciej wystrzeli kolejny pocisk.
Aha i w zależności od stopnia wroga dostajemy za zestrzelenie punkty punktacja=punktacja+3; ale o tym czemu ma to służyć napiszę w przyszłości...
Rysunek pomocniczy obrazujący ruch wroga_hard
Jak narazie kończą mi się pomysły na kolejnych wrogów... Jeżeli nie będę miał pomysłów to zabiorę się za cośinnego np. stworzę bossa :P i może w trakcie prac coś wymyślę lub ktoś z WAS będzie miał jakieś pomysły?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz