Wczoraj trochę się głowiłem jak usunąć ten błąd i niestety nic nie wymyśliłem. Dzisiaj przebudowałem trochę program (dzięki pomysłowi tomkosa) i zamiast kilku pętli while ( lol) menu gry będzie na switchu.
0- oznacza wyświetlanie głównego menu
1- gra
2- wyjście z gry
while( gra!=2 ) //jezeli gra==2 to wychodzi z programu
{
while(( speed > 0) && ( zycia>0) )
{
switch(gra)
{
case 0:
gmenu(); //wyswietlanie menu
break;
case 1:
//kod gry
break;
}
speed--; // ta dekrementacja zmiennej nie może zawierać się w pętli switch, więc jest poza nią(speed odpowiada za prawidłowy podział ilości klatek na sek)
}
blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 800,600);
}
Ten sposób jest oczywiście lepszy dla dalszej rozbudowy programu, a także dla oka :)
W międzyczasie znajdę innąmuzyczkę dla menu.
Pod case 3 wyświetlana pomoc w menu ale o tym w następnym poście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz