[POBIERZ] kod źródłowy i inne pliki potrzebne do uruchomienia gry  [POBIERZ] 

Zachęcam do komentowania :) Mile widziane sugestie i pytania, na które chętnie odpowiem

4 lis 2010

Menu w grze- poprawiony błąd pauzy

Wczoraj trochę się głowiłem jak usunąć ten błąd i niestety nic nie wymyśliłem. Dzisiaj przebudowałem trochę program (dzięki pomysłowi tomkosa) i zamiast kilku pętli while ( lol) menu gry będzie na switchu.
0- oznacza wyświetlanie głównego menu
1- gra
2- wyjście z gry

while( gra!=2 ) //jezeli gra==2 to wychodzi z programu
{
  while(( speed > 0) && ( zycia>0) )
  {
     switch(gra)
     {

     case 0:
     gmenu();
//wyswietlanie menu
     break;

     case 1:

     //kod gry 
     break; 
     } 

     speed--; // ta dekrementacja zmiennej nie może zawierać się w pętli switch, więc jest poza nią(speed odpowiada za prawidłowy podział ilości klatek na sek) 
   }
   blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 800,600);
}
 

Ten sposób jest oczywiście lepszy dla dalszej rozbudowy programu, a także dla oka :) 
W międzyczasie znajdę innąmuzyczkę dla menu. 
Pod case 3  wyświetlana pomoc w menu ale o tym w następnym poście.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz