[POBIERZ] kod źródłowy i inne pliki potrzebne do uruchomienia gry  [POBIERZ] 

Zachęcam do komentowania :) Mile widziane sugestie i pytania, na które chętnie odpowiem

14 lis 2010

Podsumowanie pracy

Uczestnictwo w konkursie
Przyszedł czas na podsumowanie tych 15 tygodni pracy nad moim projektem.
Jak wiadomo od pierwszego posta blog powstał  w ramach uczestnictwa w konkursie Maćka Aniserowicza "daj się poznać".
Moja gra spełnia wymagania konkursu tj. minimum 10 tyg. pracy nad projektem, w sumie uzbierało się ponad 13 tygodni  blogowania na temat gierki.
To tyle na temat konkursu... 
Co udało mi się przez ten czas osiągnąć? 
Zaczynając projekt moja wiedza kończyła się na napisaniu prostego programu w stylu rozbudowany kalkulator itp. Po tych trzech miesiącach mogę z czystym sumieniem powiedzieć sobie, że dużo się nauczyłem. Zaczynając kodowanie tak naprawdę nie do końca wiedziałem co to jest klasa...
Pisząc bloga równorzędnie  czytałem  Symfonię c++ i Thinking in c++ poznając cały czas nowe możliwości języka,  przez co kod co chwilę się zmieniał. 
Powolnymi krokami, praktycznie co posta optymalizowałem kod zmieniając niekiedy całość moich wypocin. Dzięki konkursowi, który w jakiś sposób motywował mnie do dalszej pracy i komentarzom niektórych użytkowników np: http://forum.gamedev.pl/ pomyślnie zakończyłem projekt.
Poznałem także bibliotekę allegro, która jak na pierwszy projekt według mnie jest łatwa w opanowaniu.
Za główny cel tworzenia projektu uważam naukę czyli poznanie języka c++.
Kilka słów o grze 
Na początku bloga założyłem sobie jak ma wyglądać gierka i swoje swoje przemyślenia przelałem na kompilator :p. W trakcie pisania cały czas miałem nowe pomysły, które wcielałem do projektu. 
Do tej pory udało mi się napisać prawie 2000 linii kodu. Czy to dużo- Tak, za dużo. Gdybym napisał grę czysto obiektowo wyszło by o połowę mniej. Gra jest napisana pół obiektowo -pół funkcyjnie przez co nie jestem do końca zadowolony. Dostałem kilka pomocnych komentarzy co do zmiany kodu; niektóre wykorzystałem, a te  wpisy, z których nie skorzystałem poprostu nie do końca zrozumiałem. Dziękuję każdemu za chęć pomocy :) 
Gra jest już grywalna i nie ma większych bugów. 
Podsumowanie
Projekt uważam za zakończony(chyba, że znajdziecie błędy to je naprawię), choć nie wykluczam napisania Space Destroyera w wersji multiplayer...
Obserwując blogi innych uczestników konkursu nie mam wielkich szans na zajęcie wysokiego miejsca, chociaż nadzieja umiera ostania :p. Niektóre Wasze blogi i opisywany w nich materiał być może pomogą mi w poszerzaniu swojej wiedzy :)  Samo uczestnictwo w konkursie przyniosło mi wiele frajdy i motywacji do pisania, pisania i pisania. Przez cały czas trwania konkursu było 2500 wyświetleń stron i ponad 800 unikalnych wejść co napawa mnie optymizmem i radością, że nie piszę tego tylko dla siebie. Najpopularniejszy post to :biblioteka allegro i poczatki gry space destroyer zapewne przez najczęściej Wyszukiwane słowa kluczowe w stylu: allegro c++ gra strzelanie.
Mimo wszystko, jeżeli mój projekt przypadł Wam do gustu proszę o Wasze głosy w konkursie. 
Dla mnie i tak jestem w nim zwycięzcą bo "wygrałem" wiedzę :) 


Możliwość pobrania i przetestowania gotowej 20-etapowej gry  (Uwagi co do gry i błędów zawsze mile widziane )


Próbowałem dwoma innymi programami nagrać trailer z gry i tylko tym (AviScreen Pro) udało mi się to osiągnąć. Filmik nie powala jakością i (cichym, opóźnionym) dźwiękiem ale zapewniam, że w grze jest o wiele lepiej. Oczywiście gra działa płynnie i jest fullscreen, a na filmiku wyszło w okienku.

TRAILER Z GRY:
 


SCREENY Z GRY



Pozostałe screeny w poprzednim poście   Animacja wybuchu i zmiana GUI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz