[POBIERZ] kod źródłowy i inne pliki potrzebne do uruchomienia gry  [POBIERZ] 

Zachęcam do komentowania :) Mile widziane sugestie i pytania, na które chętnie odpowiem

16 paź 2010

ruchy Cwrog_vhard

Miałem zacząć pracować nad menu gry lecz brakuje mi na to czasu... Zaczął się kurs CISCO CCNA1, a do tego studia i niestety zamiast czytać o allegro GUI czytam o sieciach :p 
Ale do rzeczy. W tym poście przedstawię ruchy dla Cwrog_vhard. W poprzednim poście i demo jest klasa tymczasowa dla tego wroga. Nie będę wrzucał kodu bo narazie takowego nie ma :p
Jak przystało na poziom wroga very hard będzie trzelał 3 pociskami na raz, środkowy będzie leciał w dół, a 2 z brzegów na dół po skosie.


Oto rysunek obrazujący (czerwonymi strzałkami)ruchy i (fioletowymi)strzelanie Cwrog_vhard



Kod będzie podobny do Cboss1 czyli 3 tablice na pociski... Wrzucę tylko funkcję odpowiedzialną za strzelanie. Poruszanie jest podobna do pozostałych.

void strzelanie_wroga()
{
   for(int i=0; i<3; i++)
   {
      if ( pozpocwro_y[i]>430)
      {
         if (czest_poc>=ogranicz_czest_poc)
         {
            pozpocwro_x[i]=pozwro_x-10;
            pozpocwro_y[i]=pozwro_y+20; 
            pozpocwro_x[i+1]=pozwro_x+10;
            pozpocwro_y[i+1]=pozwro_y+20; 
            pozpocwro_x[i+2]=pozwro_x+30;
            pozpocwro_y[i+2]=pozwro_y+20;  
            czest_poc=0;  
         }
      }  
      if (pozpocwro_y[i]>430)
      {
         pozpocwro_y[i]=800;
      }
      pozpocwro_y[i]=pozpocwro_y[i]+2;
      pozpocwro_x[0]=pozpocwro_x[0]-1;  // aby pocisk z lewej strony leciał w lewo 
      pozpocwro_x[2]=pozpocwro_x[2]+1; //aby pocisk z prawej strony leciał w prawo 
      czest_poc++;
   }  
}
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz