Miałem zacząć pracować nad menu gry lecz brakuje mi na to czasu... Zaczął się kurs CISCO CCNA1, a do tego studia i niestety zamiast czytać o allegro GUI czytam o sieciach :p
Ale do rzeczy. W tym poście przedstawię ruchy dla Cwrog_vhard. W poprzednim poście i demo jest klasa tymczasowa dla tego wroga. Nie będę wrzucał kodu bo narazie takowego nie ma :p
Jak przystało na poziom wroga very hard będzie trzelał 3 pociskami na raz, środkowy będzie leciał w dół, a 2 z brzegów na dół po skosie.
Oto rysunek obrazujący (czerwonymi strzałkami)ruchy i (fioletowymi)strzelanie Cwrog_vhard
Kod będzie podobny do Cboss1 czyli 3 tablice na pociski... Wrzucę tylko funkcję odpowiedzialną za strzelanie. Poruszanie jest podobna do pozostałych.
void strzelanie_wroga()
{
for(int i=0; i<3; i++)
{
if ( pozpocwro_y[i]>430)
{
if (czest_poc>=ogranicz_czest_poc)
{
pozpocwro_x[i]=pozwro_x-10;
pozpocwro_y[i]=pozwro_y+20;
pozpocwro_x[i+1]=pozwro_x+10;
pozpocwro_y[i+1]=pozwro_y+20;
pozpocwro_x[i+2]=pozwro_x+30;
pozpocwro_y[i+2]=pozwro_y+20;
czest_poc=0;
}
}
if (pozpocwro_y[i]>430)
{
pozpocwro_y[i]=800;
}
pozpocwro_y[i]=pozpocwro_y[i]+2;
pozpocwro_x[0]=pozpocwro_x[0]-1; // aby pocisk z lewej strony leciał w lewo
pozpocwro_x[2]=pozpocwro_x[2]+1; //aby pocisk z prawej strony leciał w prawo
czest_poc++;
}
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz